15 aug 2008

Man-vrouw-verhoudingen

Mocht ik al eens in schandalige dagdromen verzinken waarin de mannelijke dominantie gevierd wordt, en een arme, in boeien geslagen vrouw mijn onvrijwillig speelkameraadje is, dan wordt zo'n droom later afgestraft door een volgende, waarin het vrouwelijk geslacht de touwtjes in handen heeft. Mooie maar meedogenloze wraakgodinnen als op deze foto zullen mij ongetwijfeld weten te corrigeren en her op te voeden.
Dat ik van afwisseling houd zal wel de reden zijn dat ik in de SM, hoe interessant ik het ook vind, nooit tot de fundamentalisten zal behoren.

Er zit trouwens een interessante omkering in het SM-spel. Is de man de baas, dan dient de onderdanige vrouw zijn seksuele lusten te bevredigen; zo vaak mogelijk gebruikt worden is haar straf/lot. Is de vrouw de baas, wordt de onderdanige man juist seksuele activiteit ontzegd en draait alles om uitstel, weigering. Zien we hier in spiegelbeeld het oude cliché terug - de vrouw als hoer, de vrouw als maagd?

En aan welke rol beleeft de vrouw het meeste plezier, als ik vragen mag?

Geen opmerkingen: